Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Αξίζει τα λεφτά του το countryman ;

Αξίζει τα λεφτά του ή είναι απλά θέμα lifestyle ;

Είναι το πρώτο MINI που ξεπερνά σε μήκος τα τέσσερα μέτρα. Το πρώτο που στο εσωτερικό του θα συναντήσεις τέσσερις πραγματικές θέσεις και το μόνο που διαθέτει -έστω και στις ισχυρότερες εκδόσεις του- σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.

Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, το Countryman ξεφεύγει από την τυπική περιγραφή ενός λιλιπούτειου αυτοκινήτου πόλης, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι απέχει από το τετράτροχο αριστούργημα του Sir Αλέξανδρου Ισσιγόνη.

Του δαιμόνιου Σμυρνιού που στα τέλη της δεκαετίας του 1950 άλλαξε τον ρου της ιστορίας, δημιουργώντας ένα αξεπέραστο σύμβολο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Στο ερώτημα, λοιπόν, αν το Countryman των 4,1 μέτρων ανήκει στην οικογένεια των MINI, η απάντηση είναι δίχως καμία αμφιβολία καταφατική.

Πέρα από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που φωτογραφίζουν με σχετική ακρίβεια την καταγωγή του, πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς ότι τα επιπλέον εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος, δεν έχουν μεταβάλλει τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Πριν φτάσεις ως εκεί, ωστόσο, θα πρέπει να ξεπεράσεις το γεγονός ότι τα φωτιστικά σώματα έχουν χάσει το γνώριμο κυκλικό τους σχήμα, η κεντρική εισαγωγή αέρα βρίσκεται πολύ ψηλότερα απ’ ότι ίσως περίμενες και η πέμπτη πόρτα φαντάζει ως ένα ακατέργαστο, σχεδιαστικά, κομμάτι μετάλλου.

Πιο κοντά στη λογική ενός "παραδοσιακού" MINI βρίσκεται το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου το κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο διατηρεί τον πρωταγωνιστικό του ρόλο, περιστοιχισμένο από τους κυκλικούς αεραγωγούς.

Ανάλογο είναι το σχεδιαστικό παράδειγμα του τριάκτινου τιμονιού, όπως άλλωστε και του στροφόμετρου που βρίσκεται τοποθετημένο ακριβώς πίσω του.

Στις ιδιαιτερότητες που συναντάς για πρώτη φορά στο Countryman ανήκει η κεντρική ράγα, που προαιρετικά μπορεί να φτάσει μέχρι και την πίσω σειρά καθισμάτων (τετραθέσια διαμόρφωση), φιλοξενώντας συρόμενες υποδοχές για μικροαντικείμενα.

Κατά τ’ άλλα η ποιότητα των συνθετικών υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό εξακολουθεί να διαθέτει περιθώρια βελτίωσης, ενώ το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για την εργονομία.

Ακόμη και αν συνηθίσεις το γεγονός ότι για να φτάσεις τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων θα πρέπει να προσπαθήσεις και ταυτόχρονα να μαντέψεις τη σωστή τους θέση, καθώς φιλοξενούνται στην βάση της κεντρικής κονσόλας, θα χρειαστεί να ανακαλύψεις τον τρόπο με τον οποίο οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου δεν θα κρύβονται από το τριάκτινο τιμόνι και το κάτω τμήμα του δεξιού καθρέφτη δεν θα χάνεται πίσω από την πόρτα.

Στον αντίποδα, η εξοπλιστική πληρότητα και πολύ περισσότερο η ευρυχωρία του εσωτερικού θα σε αποζημιώσουν.

Στην τριθέσια διαμόρφωσή της, η πίσω σειρά καθισμάτων έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει με χαρακτηριστική άνεση δύο ενήλικες, διαθέτοντας χώρο και για ένα παιδί.

Τις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες του Countryman επιβεβαιώνει ο όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 350 λίτρα και μπορεί να φτάσει με την αναδίπλωση των καθισμάτων στα 1.170 λίτρα.

Αποφεύγοντας, για πρώτη φορά, τους χωροταξικούς συμβιβασμούς, το MINI των τεσσάρων και κάτι μέτρων, δεν θα μπορούσε από το να διαψεύσει όσους θέλησαν να χρησιμοποιήσουν την εμφανή αύξηση των διαστάσεών του, ώστε να θέσουν υπό αμφισβήτηση τις δυνατότητές του στην άσφαλτο.

Μπορεί, λοιπόν, η απόσταση που σε χωρίζει από το έδαφος να έχει μεγαλώσει, το βάρος να έχει αυξηθεί κατά 200 κιλά και η κίνηση να μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς, ωστόσο, το Countryman δεν παραβλέπει να σου θυμίσει ότι απέναντί σου στέκεται ένα πραγματικό MINI.

Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1.598 κ.εκ. με τους 184 ίππους και τα 240 Nm ροπής, εξακολουθεί να ενισχύει τη γραμμή πυρός του Countryman, έχοντας την πολυτέλεια να συνδυάζει την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού, με το σύστημα διαχείρισης βαλβίδων "VALVETRONIC" και τον twin scroll υπερσυμπιεστή καυσαερίων.

Γραμμικός, οικονομικός και απόλυτα εναρμονισμένος στo προφίλ του αυτοκινήτου, ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Cooper S Countryman, απλώς εντυπωσιάζει, έχοντας την τύχη να διαθέτει στο πλευρό του ένα εξαιρετικό, σε αίσθηση και κλιμάκωση, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Στην ίδια ακριβώς λογική έχει κινηθεί και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διατήρησε την ακρίβεια και πολύ περισσότερο την αμεσότητά του, με το τιμόνι να διαθέτει μόλις 2,4 στροφές από άκρη σε άκρη.

Σε ότι αφορά τις αναρτήσεις, η μεταβολή των ρυθμίσεων, σε συνδυασμό με τη αύξηση των διαδρομών τους, έχει οδηγήσει στην βελτίωση της ποιότητας κύλισης, έστω και αν σε ακραίες καταστάσεις το rebound, κυρίως των μπροστινών τροχών, αποδεικνύεται άτσαλο.

Και επειδή με ένα MIΝΙ αργά ή γρήγορα τα πράγματα θα οδηγηθούν στα άκρα, καλό είναι να γνωρίζεις ότι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης ALL4 -ένας πολύδισκος συμπλέκτης τοποθετημένος στον πίσω άξονα, αναλαμβάνει τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής ανάλογα με τις συνθήκες- δεν αρκεί για να λύσει το γρίφο της υποστροφής στην ελληνική άσφαλτο.

Υπερβάλλοντας με το δεξί πεντάλ, το τετρακίνητο Countryman των 184 ίππων θα ανοίξει την τροχιά του, απαιτώντας με τον δικό του τρόπο να υποχωρήσεις, σε προγενέστερες θέσεις.

Αντιθέτως, μεγαλύτερη συνέπεια στις αντιδράσεις του επιδεικνύει ο πίσω άξονας, καθώς σπάνια αποσταθεροποιείται, ακόμη και μετά την απενεργοποίηση του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας.

Άλλωστε το επαναπρογραμματισμένο DSC δεν εγκαταλείπει τα όπλα, παρεμβαίνοντας -όχι πάντοτε με την ίδια χρονική συνέπεια- κάθε φορά που θα επιχειρήσεις να δοκιμάσεις τα όρια της ανοχής του.

Όπως και να έχει οι δυνατότητες του τετρακίνητου Countryman δεν τελειώνουν στην άσφαλτο. Αν και δεν έχουμε να κάνουμε με το ικανότερο off-roader της ελληνικής αγοράς, η παρουσία του στο χώμα είναι αξιοπρεπής, εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ιδιαιτερότητες που το χαρακτηρίζουν.

Αρέσει ή όχι, το Countryman αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της βρετανικής φίρμας, πόσο μάλλον όταν ο συνδυασμός των αυξημένων διαστάσεων με την τετρακίνηση, δείχνει να είναι απόλυτα συμβατός με τη φιλοσοφία ενός αυθεντικού MINI. ΠΗΓΗ:IN.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου