Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Ανοικτά τα καταστήματα 4 Κυριακές τον χρόνο - Οδηγίες για τις εκπτώσεις

Το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων ορισμένες Κυριακές το χρόνο, θα εξετάσει στο σημερινό πρώτο συμβούλιο της χρονιάς το διοικητικό συμβούλιο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ


'Ηδη πάντως έχει προκαλέσει αντιδράσεις η απόφαση του νομάρχη Κυκλάδων να επιτραπεί προαιρετικά, το πρώτο τρίμηνο του 2011, το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και τις αργίες.

Η πρόταση που θα συζητηθεί με τις μεγαλύτερες πιθανότητες έγκρισης είναι το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων 3 με 4 φορές το χρόνο και 4 φορές το χρόνο να υπάρχουν εκπτωτικές περίοδοι και αυτά τα δύο γεγονότα να συνδυάζονται.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Β. Κορκίδης, με αφορμή την έναρξη των εκπτώσεων στις 15 Ιανουαρίου 2011 εκτίμησε οτι: "Το υπάρχον πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς ξεπεράστηκε, έκανε τον κύκλο του, χωρίς να εξυπηρετεί πλέον κανένα και θα πρέπει να αναθεωρηθεί με πολύ προσοχή, επανακαθορίζοντας σε μια νέα βάση τρόπους που θα προσεγγίζουν τις σημερινές και αυριανές ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή."

Η ΕΣΕΕ καλεί τους εμπόρους να προστατεύσουν τον θεσμό των εκπτώσεων και, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, να αναδείξουν για μία ακόμη φορά τον παραδοσιακό σεβασμό του εμπορίου προς τους καταναλωτές, αλλά και να ανταποδώσουν την στήριξη στους πελάτες τους. Η ΕΣΕΕ ζητάει ακόμη, από την πλευρά του το καταναλωτικό κοινό, να εμπιστευθεί τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα για τις αγορές του και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο, το οποίο ούτε ποιότητα προσφέρει, ούτε εγγυήσεις, ούτε αποδείξεις.

Οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2011 θα αρχίσουν το Σάββατο 15 Ιανουαρίου και θα λήξουν τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου και επ' ευκαιρία της διενέργειας των εκπτώσεων, η ΕΣΕΕ απέστειλε οδηγίες προς τις εμπορικές επιχειρήσεις μέλη της σε όλη τη χώρα:

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).

3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

4. Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.

Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

5. Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009, υπενθυμίζουμε ότι επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.





 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου